Thursday, July 26, 2012

How Quran Changed The World






Prasasti Jiwa:

Video ini aku terjumpa di Facebook ketika melihat status dan post daripada rakan-rakan FB. Maka aku terbaca satu post dari rakan FB tentang video ini. Seorang ustaz berbangsa cina dan beragama islam daripada Malaysia menyampaikan ceramahnya di Dubai International Peace Convention 2010.

Nama Beliau ialah Hussein Yee.

Serius. Dengar dan lihat. Lagi-lagi di bulan yang mulia ini ada baiknya kita mendengar ceramah sebegini : ) apatah lagi tajuk ceramah ni "How Quran Changed The World". Menarik!

Marilah kita sama-sama meningkatkan amal ibadah kita. Ternyata Al-quran penuh dengan mukjizat. Sang Pentunjuk Jalan yang tidak pernah tersesat juga tidak pernah memungkiri janji. Bacalah ia selagi kita mampu untuk melihat dan berucap, kelak ia menjadi teman setia di akhir sana : )


p/s: satu soalan yang menarik dalam video ni, apabila seorang penonton memberi soalan kepada Sheikh Hussien Ye berbunyi ; "kenapa Allah mengadakan Hari Pengadilan, sedangkan Dia sudah tahu amal kita sepnajang kita hidup? Allah boleh saja meletakkan kita terus ke Syurga ataupun Neraka?" Jawapanya ada dalam video ini : )




No comments:

Post a Comment