Tuesday, July 31, 2012

ya...aku juga boleh!


Prasasti Jiwa:

Salam Ramadhan ke-12. Apa khabar sama Iman anda? ada peningkatan? ok..biar itu menjadi Urusan Tuhan Yang Esa.

Kali ini terdetik hati untuk menulis, banyak sebenarnya isu-isu semasa yang aku ingin kupas berdasarkan pendapat aku. namun untuk menulis sesuatu isu yang serius. aku perlu meluangkan masa berjam-jam. kerana aku bukan blogger yang menulis sekadar mengikut perasaan. pemafahaman dan perbandingan itu amat penting dalam penulisan agar tidak menjadi blogger yang 'membabi buta'.

tentu ada di antara anda yang kenal dengan gambar muka depan novel di atas. aku belum lagi berkesempatan untuk membacanya. ada niat nak membelinya. cuma belum berkesempatan. Faktanya, novel ini sudah berkali-kali aku belek dan selak di kedai buku. cuma membelinya tidak lagi : )

owh ya, entri kali ni nak bagi satu azam dan impian aku. aku ni bukanlah pandai sangat berbahasa inggeris. aku sendiri pun kadang-kadang tidak faham bagaimana pemahaman bahasa inggeris aku berkurang sejak sekolah rendah lagi. mungkin di sebabkan aku terlalu suka akan subjek bahasa melayu ketika sekolah rendah. Ok, mencari alasan lagi. dan mungkin juga aku tidak suka akan bahasa ini sendiri. mungkin.

Mungkin ini azam yang aku baru ingin tanam. Aku nak mula membaca novel-novel bahasa inggeris untuk meningkatkan pengetahuan bahasa inggeris aku. serius. ini bukan perkara main-main.

Belajar itu tidak pernah ada titik noktahnya. yang penting punya kemahuan. pasti kejayaan menjadi milik kita!

ok. aku akan mulakan dengan Novel ini.

Doakan semoga aku berjaya. he3



p/s: aku cemburu dengan mereka-mereka yang boleh menulis blog dalam bahaga inggeris! #ohmyenglish

No comments:

Post a Comment