Wednesday, August 1, 2012

Saya juga PILIH MALAYSIA!


Prasasti Jiwa:

Ya. Saya juga PILIH MALAYSIA! Anda?

Mungkin ada di antara kita yang sudah mengetahui tentang kempen ini di media-media massa ketika ini. Sekali imbas apabila menonton iklan Saya Pilih Malaysia ni, terus berfikir apa motif iklan ni tetiba keluar.

Aku pun kadang-kadang pelik, banyak sangat kempen-kempen sayang Malaysia la ( #mysyg ), my hometown la. Mungkin sebab hari Merdeka bakal tiba. Ok, rasional juga.

Tapi yang kempen Pilih Malaysia ni memang sesuatu. Bukan bersifat prejudis atau berfikiran negatif ataupun memihak mana-mana parti, tapi kempen ini nampak sangat bersifat berat sebelah.

Ini kempen sudah lain dah aku tengok. Ini macam kempen pilihanraya untuk memilih Parti Kerajaan! Warna biru pun sudah melambangkan parti mana.

Lagi-lagi bila iklan dia berbunyi seperti ini. "Saya pilih untuk mengundi..." Owh lupa, mungkin ini iklan untuk SPR agaknya. Maklumlah, nak dekat-dekat PRU13 dah. Kenalah bagi tahu rakyat dah mendaftar ke belum ( ok sekadar meneka saja ).

Adil ke buat kempen secara senyap-senyap ni?? Bubar parlimen pun belum, dah buat kempen macam ni. belum lagi isu tema Merdeka dan lagu Merdeka. Memang best!

Ok la. Setiap dari kita punya penilaian masing-masing. Yang penting kita hormati setiap pendapat : )

Salam Ramadhan ke-13. Semoga amal kita di terima Tuhan. Amin

No comments:

Post a Comment